1/3/11

KRU'S & KASIH menjalin satu ikatan ukhuwwah...





Asalamualaikum w.b.t...

Pertama – tamanya bersyukur kita kehaderat Allah S.W.T kerana atas limpah kurnia-Nya kita masih diberikan nafas ruang & peluang untuk hidup di bumi Allah ini. Selawat & salam keatas Nabi Muhammad S.A.W kerana dakwah baginda & para sahabat Islam sampai ke hari ini khususnya di bumi Sipitang ini.

Hari ini sekali lagi pena berbicara untuk menyatakan rasa syukur yang tak terhingga kerana dengan Izin & limpah kurnia – Nya Kelab Remaja Ukhuwwah Sipitang (KRU’S) telah Berjaya melangkah ke tahun baru 2011 dengan di sulami satu ikatan Ukhuwwah bersama Kelab Kearah Satukan Ikatan Hati (KASIH).

Sudah takdir yang maha kuasa mantan Majlis tertinggi KRU’S sesi 2010 telah di pertemukan dengan pengasas KASIH ( Mohammad Hassan Liakbar) pada 25 Disember 2010. KASIH merupakan sebuah kelab dari Kuala Lawas, Sarawak. Walaupun cuma sehari berkenalan, tetapi atas dasar kesatuan fikrah KRU’S & KASIH telah menjalin satu ikatan ukhuwwah. Menurut akhi Hassan KASIH sudah 2 minggu ditubuhkan dan telah menjalankan beberapa aktiviti ekonomi bagi mengumpul dana kelab tersebut.


Kenduri kesyukuran & Sesi taaruf bersama Masulah (Ustazah Ferizah Bte Abd Brahim) beserta Majlis Tertinggi KRU'S sesi 2010 & 2011


Sehubungan dengan itu pada tarikh yang sama juga Sedikit kenduri kesyukuran telah di adakan di Rumah masulah (Ustazah Ferizah Bte Abd Brahim) pada ketika itu kerana beliau baharu sahaja berpindah rumah. Oleh yang demikian kami mengambil kesempatan ini untuk menjalankan sesi taaruf bersama akhi Hassan.

Mudah-mudahan dengan adanya KASIH, penggiat-penggiat dakwah akan lebih ramai & dakwah di Sipitang & Kuala Lawas akan berjalan dengan lebih teratur & sistematik.. Insyaallah...

0 perkongsian pendapat:

Post a Comment