11/3/09

KRU Sipitang Mendapat Anugerah




Mesyuarat Agung Persatuan Siswazah Sabah (PSS) telah berlangsung pada 1 November 2009 di Kota Kinabalu. Mesyuarat Agung itu telah dirasmikan oleh Presiden PSS iaitu Sdra. Bunyamin Bakri. Seramai lebih 50 orang perwakilan dan pemerhati dari PSS Cawangan telah hadir dalam mesyuarat tersebuat dan diantaranya adalah daripada Sandakan, Kota Belud, Tamparuli, Tuaran, Kota Kinabalu, Ranau, Putatan, Papar dan Sipitang.

Para perwakilan telah membahaskan ucapan dasar presiden dengan pelbagai cetusan idea-idea baru dalam memantapkan organisasi dan gerakkerja PSS dan KRU. Perwakilan dari Sipitang, Sdra. Zaiem Al-Hilmee telah membahaskan ucapan dasar iaitu pemerkasaan tarbiyyah PSS dengan menyerapkan golongan intelektual yakni ulamak muda di dalam PSS agar wujud keseimbangan dalam gerakkerja khususnya.  Perwakilan PSS Sipitang juga menyarankan agar PSS lebih berusaha keras dalam membentuk remaja agar terhindar dari terjebak ke dalam gejala sosial dan mengajak mereka ke dalam program-program ilmiah PSS.

Dalam mesyuarat agung tersebut, pelabagai anugerah telah dipertandingkan dan keputusannya adalah:

Anugerah Kelab Remaja Berdikari     : KRU Sipitang (KRU'S)
Anugerah Kelab Remaja Paling Aktif : KRU Tuaran (KRU'T)
Anugerah Remaja Harapan                : Misran (KRU'T)
Anugerah Veteran PSS                      : Pn. Faridah

Mesyuarat Agung selesai pada jam 4.30 ptg dan ditangguhkan dengan ucapan penangguhan daripada Timbalan Presiden PSS, Sdra. Nurilhakim serta bacaan doa. Wallahu'alam.