9/2/09

GERAI ( KRU ) SEMPENA PESTA GATA 2009



ASSALAMU'ALAIKUM

Alhamdulillah, sempena menyambut pesta yang hanya 2 Tahun sekali diadakan di Daerah Sipitang, ahli-ahli KRU berkesempatan membuka gerai islamik diikuti dengan penjaja-penjaja lain yang turut menjual barangan masing-masing.


Gerai ni juga mendapat sambutan daripada orang ramai.. Walaupun barangannya mahal..hehe.. biasalah, sudah menjadi lumrah barangan sabah memang mahal berbanding di seberang lautan tu..

Semasa berniaga , penulis dapat rasakan pancaindera setiap insan yang singgah ke gerai ini berbeza ditambah lagi dengan riak wajah mereka..
Mungkin hanya perasaan penulis yang tak menentu saja.. hehe..






salah seorang makcik yang berdudun ke gerai kru..

Berniaga tu,, berniaga juga.. Tugas kita sebagai khalifah dibumi ni jangan dilupakan..

Ahli kru bukan saja berniaga tapi tidak lupa juga gerak kerja dakwah kepada umat islam di Sipitang..
Gerak kerja ni dilakukan pada waktu malam antaranya ialah slot tayangan ceramah bagi membuka kesedaran setiap diri muslimin dan muslimat di daerah ini..



Akhir sekali penulis ingin meminta maaf jikalau perbicaraan yang tak menentu dalam entri ni.. Rasanya terlalu muda penulis baru dalam blog ni jika dibandingkan dengan penerbit blog terdahulu.. Organisasi kru telah diubah.. Harap perubahan ni boleh melancarkan perjalanan kru dalam apa jua aktiviti atau program dakwah yang ingin dijalankan..









2 perkongsian pendapat:

insyirah said...

hmm yang baju hijau 2 bukan makcik 2,muda masih bah tu..emm hehe suka ati ja aa..

nadhirah said...

x da gmbq interaksi ngan pelanggan,, sy amik la gmbq tu.. jgm mrah ya.. TAKBIR!!

Post a Comment