6/12/09

'Tautan Hati'-Qiamullail dan jelajah dakwah.. Alhamdulillah

Sebagaimana yang dirancang, Kelab Remaja Ukhuwwah Sipitang telah menjalankan program "tautan hati". Program ini telah diadakan bertempat di Masjid Haji Hashim Sipitang. Antara tentatif program ini adalah, kuliah Maghrib oleh Ustaz Zamzuri, Qiamullail, kuliah Subuh, riadhoh, dan diakhiri dengan jelajah dakwah sekitar Pekan Sipitang+edaran risalah An Nur. 
Kami dari pihak Ahli Jawatankuasa KRU mengucapkan terimakasih kepada mereka yang terlibat menjayakan program ini dari sekecil-kecil perkara, menyediakan makanan sehinggalah  tamatnya program. Semoga kerjasama dan usaha kita semua akan dikira sebagai mahar ke Syurga kelak..amin..
 
 
Sessi tazkirah bersama Ustaz Zamzuri
Khusyu'nya.... 

 
 
  berbincang untuk jelajah dakwah esok
"apa kan ditatuankan aie baie risalah tu???"
 
 
jom naik motor...hehehe
inilah risalah yang telah kami edarkan...
Macam-macam pengalaman yang ahli KRU dapat semasa jelajah dakwah. Mungkin inilah pertama kali penyebaran risalah Islam dibuat di Pekan Sipitang sehingga banyak salah faham juga berlaku. Ada yang menyangka kami adalah penjual barang, ada yang tidak faham risalah apa yang kami sampaikan, ejekan, perlian tidak kurang juga yang tidak mahu melayan langsung ketika kami menyerahkan risalah tersebut. Walaubagaimanapun, alhamdulillah tidak ada perkara yang tidak diinggini berlaku. Semuanya berjalan lancar sebagaimana yang dirancang.
Kesuluruhannya risalah yang diedarkan berjumlah 550 helai. Alhamdulillah satu jumlah yang memberansangkan...
Semoga usaha kita semua akan serba-sedikit membawa syiar Islam di bumi Sipitang..amin..

1 perkongsian pendapat:

Mujahid's Sipitang said...

Alhamdulillah...semuanya berjalan lancar selancar kurniaan Allah..

Post a Comment